TAEKWON-DO
Home / 2005 / Sekce informujeme / Za sluncem, mořem a taekwondem...
6.6.2005 / Soustředění v Řecku

Za sluncem, mořem a taekwondem...

Pavel Bareš:

Prodloužený týden od pátku 27. května do neděle 5. června si užili tři Sonkaláci cvičením u řeckého moře. Pavel Bareš, Martin Svitek a Pavel Zavadil se tedy místo práce nebo školy pěkně opalovali, čvachtali v moři a bazénkách, pořádně intenzivně cvičili, prohlédli nějaké památky a bavili se celou dobu s prima lidmi :) Celou akci organizoval Martin Zámečník ze školy Ge-Baek Hosinsool a celkem nás bylo kolem 30 taekwondistů s několika rodiči jako doprovod dětí.

V pátek byl odjezd z Prahy Florence v podvečerních hodinách luxusním autobusem. Prý jsou v Čechách jen 2 kusy. Možná i díky tomu nám cest

a do italského přístavu Ancona uběhla o pár hodin rychleji, než bylo plánováno a tak jsme uvolněný čas věnovali k prozkoumání tohoto města. Všichni byli po noci v autobuse rozlámaní, ale i tak jsme si neodpustili výšlap na místní kopec ke kostelíku. Po druhé hodině odpolední nám bylo povoleno se nalodit na trajekt, který s námi v 16h vyplul směrem na Řecko. Šplouchání moře, svištění větru a dunění lodních motorů jsme si užili do sytosti, protože na místo určení jsme dorazili až v neděli po poledni. Mezi tím jsme tedy měli dost času na průzkum paluby, zacvičení si tulů při západu slunce, ochutnávce Gyrosu a samozřejmě i spánku. Křesílka sice byly pohodlnější než v autobuse, ale přesto mnozí raději ulehli na koberec. V přístavu Patra nás už vyhlížel delegát cestovky a ihned nás směroval k čekajícímu autobusu. Trošku škoda, že zde nebylo pár hodin na prohlídku třetího největšího řeckého města, určitě by stál za prohlídku minimálně nově otevřený most. Cesta tímto busem trvala již jen chviličku, protože jsme jeli do 20 km vzdáleného letoviska Niforeika, konkrétně do hotelu s bungalovy Achaios. V bungalovech rozmístěných ve stráni k moři jsme se ubytovali po dvou a vůbec to nebylo špatné ubytování. Ne že bychom si třeba televize na pokoji moc užili, ale klimatizace byla více než příjemná. K moři nám tedy stačilo udělat opravdu jen pár kroků, a kdo měl už soli plné zuby, mohl se vyřádit v některém ze sladkovodních bazénků. Výborný byl i ten fakt, že jsme měli all-inclusive, tedy kromě jídel ve formě švédských stolů i pití během dne dle libosti.

Hlavní náplní zdejšího pobytu bylo samozřejmě cvičení Taekwon-do, každý den dva dvouhodinové tréninky. Rozdělení jsme byli na dvě skupiny dle technického stupně: do a nad 2. kup. Ve vedení tréninků skupin se střídali trenéři Martin Zámečník a Miroslav Sýkora (z Frýdku-Místku) a i díky tomu byly tréninky pestré a každý si přišel na své. My můžeme posuzovat tréninky vyšší skupiny. Někomu se více líbili techniky jako takové a v tulech, někomu nácviky kombinací do matsogi, hodně v otočkách a výskokách, kopy a techniky na lapy nebo nácviky hosinsoolu. Vše bylo podrobně vysvětlováno a doprovázeno teorií. Mě osobně se líbili i ranní běhy, protože sám se k běhání nepřinutím ;-) Nemůžu nezmínit rozcvičku na kraji moře, všichni pak byli parádně slaní. Zajímavý a pro zpestření výborný byl i cílený plavkový trénink v moři, moc pěkně se tam nacvičuje držení nohou v kopech. Po jednom výletě za památkami už nebyl čas na normální trénink, tak jsme si místo toho po večeři vyslechli zajímavé povídání o historii Taekwon-Do, ITF, generálu Choi Hong Hi a pionýr mistrech.

Mimo tréninků si pak každý dělal co se mu zamanulo a nikdo se určitě nenudil. Možná trošičku ti zoufalci, co si sebou vzali učení a snažili se hrát si na vzdělance :) Někdo se po ránu opravdu vydal zaběhat, zatímco jiní měli ještě půlnoc. Středozemní moře nám předvedlo několik podob, od kliďounké hladiny jako na rybníce až po vetší vlny při večerních bouřkách, ale tsunami jsme se bát nemuseli. S Píďou jsme třeba s oblibou zkoušeli krkolomné skoky do bazénku, jak určitě vidíte na fotkách. Našel se čas a chuť zahrát si ping-pong, tenis nebo nohejbal. Ti méně akční si zahráli někdy správný mariáš nebo se rozstříleli ve stolní hře Bang! Večery se pak příjemně proseděli u povídání mezi fajn lidmi nebo procházkou pod hvězdami a nasloucháním šplouchání vln. V neděli večer nám na uvítanou místní přestavili lidové řecké tance a náš Píďulín se projevil jako pravý Don Juan, když k tanci přemluvil skoro všechno, co mělo ženské pohlaví, od recepční až po stařenky :))) Dalekohledem se krásně kouká jak v noci na hvězdičky nebo majáčky, tak ve dne na vzdálené pobřeží, most v Patra nebo hlídkující vojenské lodě. No a protože nejsme žádní flákači vyzkoušeli jsme párkrát i hotelovou posilovnu.

V rámci pobytu jsme si mohli vybrat a zaplatit i pár výletů za památkami. Nakonec se necelá polovina vydala ve čtvrtek odpoledne do starověké Olympie, kde se v roce 776 př. n. l. uskutečnili první olympijské hry. Od té doby se pak konaly každé 4 roky dlouhá staletí až do 4 století po Kristu. Tradice pak byla obnovena až v novodobých dějinách v roce 1896 za vydatného přispění pana Coubertina. Celé místo bylo vybudováno v mytologické atmosféře starověkých řeckých bohů a tedy všechny stavby měli co do činění s nějakým bohem a příběhem. Olympijský závod v běhu si pak někteří také ihned vyzkoušeli, no a na fotce máte důkaz, že vyhrál náš Svíťa. Tehdá se tradovalo: jen vítěz bere vše, druhý v pořadí prohrál stejně jako poslední. Tedy úplně jiné rčení než současně motto: není důležité zvítězit, ale zúčastnit se :) V pátek jsme se pak skoro všichni vydali ještě do místa proslulého věštěním, do Delph. Pan delegát nás pak v roli průvodce zasvětil do tajů a fungování tehdejších způsobů a věštění Pýthií. Podobně jako v Olympii jsme si nejprve prohlédli muzeum a pak na vlastní oči viděli archeologické zbytky dávných staveb. Výlet jsme absolvovali autobusem a cestou jsme projeli i zmíněným nádherným mostem v Patra, který od minulého roku spojuje hlavní pevninu s Peloponéským poloostrovem i v jiném místě. Cestou zpět jsme se nechali vyložit v blízkém městečku Kato Achala, kde jsme pořídili nákupy a dárečky a poslali pohledy. Pěší procházku zpět do bungalovů po pobřeží nám zpestřila bouřka s blesky na obzoru.

Zpátky do Čech jsme se vydali v neděli 5. května po obědě. Autobus nás zavezl kousek na malé vojenské letiště Araxos, kde jsem byl málem při focení zastřelen :) Let byl pak už naprosto plynulý a pohodový a na Ruzyňské letiště jsme dosedli před pátou hodinou odpoledne. Celý pobyt se obešel bez zranění vlivem cvičení Taekwon-do, někdo utrpěl nějaký šrám jen když šlápl v moři na ježka nebo podobné nevinné nehody. Nejhorší úraz se bohužel stal při skoku šipky do vody, kdy si Tomáš vykloubil rameno a musel odjet na srovnání do nemocnice v Patras. Přeju Tomášovi brzké uzdravení ať může konečně složit danové zkoušky.

Pavel Píďa Zavadil:

Řecko bylo úplně fajn, skvělá parta lidí. Hned první den jsme zašli na taneční řecký večírek, kde jsem tancoval nějaký tradiční řecký Halali. Taky se mi povedlo skoro zbalit recepční a majitelku nebo maminku majitele Hotelu. Měli jsme krásný počásko a spoustu mrňavejch broučků v Bungalovu, který jsme rano snídali se Svitou. Měl jsem i mensi styk s pavoukama , který jsem z panických důvodu musel zabít :-)))))) ......

Martin Svíťa Svitek:

Řecko bylo vážně super, stále bylo co dělat a spíš jsem nestíhal všechno, co jsem chtěl (zase jsme toho chtěli habakuk navíc odcvičit a tolik toho nestihli, ale to vůbec nevadí, těch pár dní bylo prostě akčních a naplněných, že jo Pavle :o) , o nudě se vůbec nedalo mluvit a celodenní flákání u vody byla taky doména jen netkdistů. Tréninky Míry Sýkory byly přesně podle mojeho gusta, stále se něco dělalo, teorie podložená praxí a ukázkou, která byla hodna obdivu a všechno, co jsme cvičili mělo nějakou myšlenku. U Martina Zámečníka jsem si asi nejvíc odnesl z hosinsoolu (jeho škola se tak nejmenuje nadarmo) a z povídání o historii a ještě.....nevěřili byste jak rychle a přesně se tolik hmoty dokáže rozpohybovat (yopabchagi a naeryo chagi mi utkvěli v paměti). Už není moc co dodat, Pavel je hrozně ukecanej, to každý ví. Já si budu asi ještě hodně dlouho pamatovat našeho delegáta Janise, krom toho, že to byl usměvavej sympaťák nám mohl jít příkladem i ve sportu. Je mu 65 let, v Čechách děla instruktora spinningu, každý ráno vstává o hodinu dřív, aby si zacvičil a protáhl se a když jsem jednou zabloudil do posilovny (já chtěl na záchod), tak jsem ho tam potkal, no řeknu vám, zajímavej "stařík" :o) tak ať nám to cvičení jde taky tak dobře a hlavně taky tak dlouho.