TAEKWON-DO
Home / 2019 / Sekce informujeme / Egypťan v Egyptě
3.3.2019 / Soustředění na jiném kontinentu

Egypťan v Egyptě

Z neděle na pondělí 17. – 18. února čekala Sonkaláky poněkud netradiční akce. Cesta na tréninkovou do Egypta na Sinajský poloostrov v cílovou destinací Sharm El Sheikh. Tento nápad se zrodil již v létě loňského roku v hlavě našeho předního trenéra Ondry Vrábela. Hlavním důvodem byla návštěva našeho dalšího z trenérů Vládi Švandy,
který je v této lokalitě pracovně na vojenské misi. Přes velký počáteční počet zájemců nás jelo nakonec celkem sedm. Ondra Vrábel, Verča Holečková, Pavel Šnábl, Honzík Veškrna Jirka Huml, Yegor Popov a Honza Dvořáček.

Celý zájezd byl pojatý více rekreačně než sportovně. Letělo se přes noc a na místě jsme byli okolo 6:30. O krátké přednášce s Achmedem, co a jak v hotelu chodí, jsme poté odešli na pláž a čekali, až se uvolní místa v pokojích, kam jsme se měli jít ubytovat. Zabrali jsme si nějaká lehátka na u moře a myslím, že všichni z nás hnedka usnuli, abychom dohnali deficit po nočním letu.

První den byl obzvlášť úmorný zejména proto, že trvalo velice dlouho, než nám poskytli volné pokoje. Poslední z nás se ubytovali až mezi 3. a 4. hodinou odpolední. K večeru jsme se konečně potkali s Vláďou, který nás vzal na prohlídku města za tmy. Po několikaměsíčním pobytu už tam znal téměř každé zákoutí a nejlepší obchůdky. Všichni místní se z nás snažili mít nějaký zisk a tak nás neustále lákali do svých klubů a obchodů. Mě osobně si tam velice oblíbili, až jsem měl trochu strach, že si mě tam budou chtít nechat a při cestě zpět mne na letišti nepustí přes kontrolu. Již první den ráno se mě jeden člověk z hotelu totiž ptal, zda jsem Egypťan. A to se sluníčko ještě nestihlo podepsat na mojí kůži. Takovýchto dotazů jsem měl v průběhu pobytu celou řady. Nakonec jsem se dozvěděl proč. Prý jsem vypadal, jako jeden egyptský fotbalista Mohamed Salah Ghaly.

Téměř všechny dny spočívaly v ležení na pláži a koupání s jedním Taekwon-Do tréninkem denně. Ve středu měl pro nás Vláďa nachystané překvapení v podobě návštěvy vojenské základny. Trénink jsme absolvovali v místní tělocvičně, která byla opravdu rozlehlá. Oběd a večeři jsme měli společně s vojáky z celého světy v jejich jídelně a také jsme navštívili soukromou pláž základny, kde jsme si střihli volejbálek s místními. A samozřejmě koupačka a potápění mezi korály.

V pátek jsme vyzkoušeli jednu z místních atrakcí, výlet do pouště na čtyřkolkách. Jela nás početná skupina, 20 – 30 lidí. Asi v polovině cesty byla zastávka u místních Beduínů, kde nás pohostili čajem. Podnikl jsem zde lehkou projížďku na velbloudu, ten jen jedno kolečko okolo dvorku. Ale i tak to byl zážitek, sedíte opravdu vysoko a dost se to kymácí. A to jenom šel pomalu. Nedokážu si představit, jak bych tam vlál, kdyby běžel. S šátkem omotaným okolo hlavy a slunečními brýlemi, jsem si na hrbu zvířete připadal skutečně jako místní.

Sobotní den jsme celý strávily výletem k hoře Svaté Kateřiny s návštěvou místního kláštera. Od našeho hotelu byla hora vzdálená asi 250 km, takže jsme den proseděli v minibusu. Měli jsme ale sympatického průvodce, který nám po cestě vyprávěl příběh o Svaté Kateřině a taky historii kláštera, který v průběhu historie jistým přispěním zrenovoval např. ruský car Alexandr II. nebo francouzský dobyvatel Napoleon Bonaparte.

Odlet zpět do vlasti nás čekal opět z neděle na pondělí. Odjížděli jsme okolo 3. hodiny ranní a letadlo mělo letět v 6:05, ale čekalo nás asi 45minutové zpoždění. Egyptské letiště zřejmě velice dbá na bezpečnost, jelikož hned u vstupu po vás chtějí pasy a procházíte kontrolou zavazadel. Ta vás následně čeká ještě několikrát. Právě tohle a taky fakt, že jsem se za celou noc před odletem, ani v jeho průběhu nevyspal, zapříčinilo, že další cestu do Egypta před uskutečněním velice pečlivě zvážím. Přesto se mi však celý pobyt líbil a užil jsem si odpočinek.

Honza Dvořáček

Obyčejné lidské setkávání je také součástí bojových umění. Pokud se k nám chceš přidat, podívej se na Informace k náboru zde. Nábor probíhá celoročně. Začít mohou vaše děti školního věku, dospívající mládež a stejně tak vy rodiče. Hledáte univerzální rozvojovou aktivitu? Zkuste cvičit taekwondo, pro vlastní radost z pohybu, nebo jako sport zastřešený bojovým uměním sebeobrany, který vám poskytne kvalitní rozvoj osobnosti.