TAEKWON-DO
Home / 2010 / Sekce informujeme / Sníh, led, zábava a taekwondo
31.12.2010 / Vánoční akce vyšších pásků

Sníh, led, zábava a taekwondo

Časy odpočinku, válení se, mlsání vánočních pochoutek a přibývání kileček jsou pryč a skupinka Sonkaláků si vyrazila vánoční klid okořenit pěknou dávkou taekwonda.

V pondělí 27.12. se 9 červených a černých pásků zúčastnilo první vánoční akce. Od tělocvičny jsme dvěma auty vyrazili lehce po deváté ve složení: Ondra, Vláďa, Svíťa, Pavel Bareš, Petr Legner, Michal Zacharuk, Pavel Šnábl, Veronika Holečková a já. Naše cesta směřovala do, nám všem známých, Malých Svatoňovic. Každý si dovede představit, jaké jsou Svatoňovice v létě, kde jsme strávili nejedno velké soustředění, ale takové jaké jsou v zimě, jsme si nikdo představit nedovedl. Na místo jsme dorazili akorát na oběd a hned, jak jsme vystoupili z aut, byli jsme okouzleni tím, co dokáže zima vyčarovat. Málem jsme to tam nepoznali. V tu chvíli jsem říkal: „Tak tady jsme běhávali během ranní

ch rozcviček“. „To není možný“, říká Pavel Šnábl. Skutečně, krajina vypadala k nepoznání.

Další a milé překvapení bylo ve formě vařených těstovin se zeleninou a kousky kuřecího masa, které pro nás připravil Ondra. Všem těstoviny („dobré cukry“) moc chutnaly a po delší chvíli po nich nebylo památky.

Trénink nám začal v 15:00 a na starosti si ho vzal Ondra. Náplní tréninku byly především aplikace technik a záležitosti tulů. Po tréninku na nás už v jídelně čekalo kuře s těstovinami. Nevím, jak ostatní, ale já už jsem byl přetěstovinovaný. Po návratu na pokoje jsme se všichni kromě trenérů sešli v “hráčského doupěti“ jednoho z našich pokojů, kde tentokrát frčelo nové vylepšení Bangu a Petrova hra Královské rošády, která si získala velkou oblibu. Poté k nám dorazili i trenéři a s nimi přišel i Ježíšek, který nás obdaroval tričky s motivem vánoční akce. Následně jsme si promítali naše závody, kde jsme si ukazovali, co je potřeba zlepšit, kde jsou naše slabiny a tak. Po promítání závodů přišel na řadu bojový film Ip Man. Byla to parádní motivačka do dalších tréninků. Po filmu jsme znovu vyzkoušeli spolu se Svíťou Královské rošády a zabavili nás na další hodinu, protože večerka nebyla!

Druhý den nás po snídani, kterou pro nás zařídili trenéři, čekala další makačka a odpolední výlet do Adršpašských skal. Trénink měl pod vedením Svíťa, který nám představil zase trochu jiný pohled na boj, než jsme zvyklí normálně. Před samotným bojem předcházelo vydatné zahřátí. Poté následovalo pár boxerských kol, boj na zemi a nakonec všechno dohromady (klasické matsogi, jak ho známe, ale se vším). Důležité nebylo za každou cenu vyhrát, ale něco se naučit a pracovat i v takových situacích, ve kterých je taekwondista nesvůj. Pak už jsme se těšili na oběd, na který jsme zašli do místní restaurace Salamandr.

Najedli jsme se úžasně. Po česnečce, “kotli česnečky“, jsme mnozí na druhé jídlo neměli ani pomyšlení. Po obědě, který nám trval přes hodinu a půl (kdo si počká, ten se dočká) jsme se konečně vydali do Adršpašských skal. Cesta byla plná překvapení, doslova nás zaskočila. Kopečky klouzaly, proto spolujezdci auto tlačili. Nakonec jsme úspěšně dorazili na místo. Tomu, kdo tu Adršpašskou krásu neviděl, vzkazuji, ať se na ní někdy v zimě jede podívat. Byla to nádhera s velkým N, kterou jsme tam viděli. Určitě se mrkněte na fotky, které jsme tam pořídili. Rychle se stmívalo, a tak jsme vyrazili nazpátek na ubytovnu. Po večeři jsme na projektu sledovali i jiná bojová umění než Taekwon-do a Svíťa nám k tomu dělal komentář. Je dobré umět jedno bojové umění perfektně, ale více jich znát není k zahození. Moc se nám tento Svíťův nápad zalíbil. Poté jsme shlédli druhý díl Ip Mana a po něm znovu oprášili “hrací stůl“ a Královské rošády byly v plném proudu.

Poslední den ve středu byl na plánu Vláďův trénink a další výlet, o kterém jsme se dohodli během snídaně. Trénink měl být hlavně o speciálních technikách ve vzduchu, ale kvůli tomu, že se v pondělí nestihly techniky do sestav našich trenérů, se zezačátku cvičily tuly. Pak už následovaly slibované speciální techniky. Může vás napadnout, že jsme kopali takové techniky, které vídáte na závodech, ale to se pletete. Zaměřili jsme se na techniky, které se nekopou tak často a jsou o poznání těžší. No, byla to fuška. Na závěr jsme si v krátkosti vyzkoušeli wirokovou uličku (uličku, ve které cvičící přeráží za sebou různými technikami desky).

Hned po skončení jsme si dobalili své věci a vyrazili do Teplických skal a opět nás potkala na cestě do kopce námraza, a tak nás čekala jiná trasa k našemu cíli. Znovu jsme viděli nádheru v podobě zasněžených jehličnanů a skal. Dokonce jsme ještě já, Svíťa, Petr a Pavel Šnábl vylezli na skalní rozhlednu a to byl panečku výhled. Zkrátka výlet byl úžasný a myslím, že byli všichni spokojeni. Při zpáteční cestě jsme se ještě stavili v McDonaldu pro doplnění sil a žaludku. Do Prahy jsme dorazili okolo sedmé hodiny.

Vánoční akce byla vynikající nápad, který by určitě stál za to zopakovat. Potrénovali jsme si to, na co nemíváme tolik času, navštívili jsme zajímavé lokace, ze kterých jsme byli ohromeni, užili jsme si zábavu, která nám celý pobyt zpříjemňovala. Byla to zkrátka moc fajn událost.

Tomáš Vodička

Komentáře účastníků:

Martin Svitek - Trošku jsem se bál kolik lidí se nakonec na Vánoční akci omluví, vymluví, vykašle a snad mě i trochu přecházel optimismus, ale to jak akce dopadla mi ho zase vrchovatě doplnilo. Krásná akce, jak cvičebně, tak zapálením, tak vším programem okolo. I adrenalin na silnici jsem si zažil a Šnáblovi Lecterovi větu "to musíš jet dál, máš nezkrotnýho ducha přece" při jízdě v zasněžených serpentinách nezapomenu, cítil jsem se jako řidič saní a kvůli téhle větě "nemohl" otočit.

Pavel Šnábl - Vánoční akce se mi líbila, hlavně to, že jsme společně podnikli výlety, večer se koukali na videa, to, že jsme mohli spolu strávit více času „netaekwondistickým“ způsobem. Do budoucna bych podobné akce určitě uvítal a byl bych rád, kdyby se jich zúčastnilo více lidí a byly by třeba o trochu delší, abychom si i více zatrénovali. Tímto bych chtěl poděkovat trojici trenérů za to, že Vánoční akci vymysleli a zorganizovali.

Michal Zacharuk - Nejvíce se mi líbilo a zároveň bylo velkým přínosem, když jsme rozebírali videa z jiných bojových umění a stylů. Tréninky byly přínosné a zajímavé, na prvním tréninku jsem se naučil nový tul, druhý den jsem si procvičil boj na zemi a třetí den jsem zjistil, že kdybych trénoval víc otočky o 360° a kopy tak bych byl dobrej jako Vláďa :-). Myslím, že se vánoční akce povedla a všichni jsme si to užili. Klidně bych jel znova :-).

Petr Legner - Tahle akce? Zase něco jiného, než tradiční soustředění. Moto bylo dělat spolu i něco jiného, než jen cvičit. To se nám opravdu povedlo. Už pár let jsem uvažoval, že bych takovému tomu jádru oddílu navrhl něco podobného - jet někam na víkend, vyrazit na výlet, zahrát si pár her, které nikdo nezná, pokecet a zkrátka pobýt s přáteli. Nakonec k tomu nikdy nedošlo. Nevadí, protože tohle byla super akce. Taková ta pohodička okořeněná taekwondem, obzvláště pak Svíťovým tréninkem.

Vladimír Švanda - Z počátku jsem se té akce trochu bál. Bál jsem se toho, jak na takovou akci budou zúčastnění reagovat. Ale byla to super akce v duchu uvolněné atmosféry, přátelství, taekwondo a „DO“. Nejvíce si cením společně stráveného času, kdy jsme měli čas na to si podiskutovat, vyměnit názory a společně jsme se byli projít v zasněžených skalách. Toto soustředění bylo odměnou těm, kteří cvičí taekwondo delší dobu a byl bych rád, abychom se tímto způsobem odměňovali častěji.

Ondřej Vrábel - Jsem velmi rád, že se nám tuhle akci podařilo uskutečnit a její průběh předčil veškerá očekávání. Přestože jsem v Adršpachu byl již třikrát, tak zasněžené cesty a skály tomu daly zcela jiný rozměr. A adrenalinové přesuny ze Svatoňovic do Adršpachu byly taky něco extra :) Na konci jem si říkal "sakra to uteklo rychle". Každopádně v roce 2011 jedeme znovu a doufám, že nás bude ještě víc než letos, i když ta devítka účastníků byla pro taekwondo hodně symbolická :)