TAEKWON-DO
Home / 2020 / Sekce závodíme / Dobrodružství v Moskvě
1.1.2020 / 9. North-West Cup1 komentář

Dobrodružství v Moskvě

V sobotu 14. prosince v 7 hodin ráno se naše sonkalacká výprava v sestavě Ondra, Vláda, Stepan, Kája, Ondráš, Tea, Lea a moje maličkost sešla na terminálu 1 u Costa coffee. Letadlo odlétalo na čas a poté co jsme si úspěšně proházeli sedačky, aby byli všichni spokojení se svým spolusedícím začal náš dvou a půl hodinový let směrem do Moskvy, který většina našich závodníků prospala. Okolo jedné hodiny odpoledne místního času jsme dorazili na letiště v Moskvě a poté jsme se hodinu přesouvali na hotel, kde proběhlo i vážení a všichni navážili se značnou rezervou.

Hnedka po vážení si nás na hotelu vyzvedl Boris, každému dal kartičku na metro a my vyrazili do centra. Cestou do centra jsme se ještě zastavili na tradiční oběd v Burger Kingu, kde jsme se všichni včetně těch co drželi hladovku kvůli váhovým kategoriím spokojeně najedli a přesunuli jsme se hlouběji do Moskvy. Po Arbat street, která byla vánočně vyzdobená světýlky jsme došli ke Kremlu a Hrobce neznámého vojáka. Pokračovali jsme na Rudé náměstí, které taky nezklamalo svojí vánoční výzdobou a turistickými davy a na konci na nás čekal Chrám Vasila Blaženého kde jsme si nezapomněli udělat dostatek fotek a selfíček. Poté nám Boris vybral jednu z odbočujících ulic, kde vysela nad celou ulicí světýlka a musím uznat, že na výzdobě nešetřili. Odebrali jsme se na hotel a všichni závodníci včetně mně se rozprchli na pokoje, dali si rychlou sprchu a brzo šli spát, abychom nabrali síly na závodní den.

Ráno jsme se probudili do zasněženého rána a všechny nás překvapili teploty pod nulou, jelikož jsme měli poměrně lehkou obuv a rozhodně ne do sněhu, ale ten brzy roztál a naše obavy pominuli.

V jedenáct jsme měli sraz na recepci a došli jsme si ještě před závody na dřívější oběd zase do Burger Kingu. Ve dvanáct jsme se odebrali do haly a první na řadu šly dvojčata Lea a Tea. První se v sestavách bohužel nezadařilo a druhá vypadla v druhém kole. V matsogi to bylo podobné. V sestavách juniorů jsem šel první na řadu já ale bohužel jsem prohrál s ruským Korejcem, který dle mého úsudku na jeho cvičení mohl být i v ruské reprezentaci. Další nastoupil na jiném ringu Hubert, pro kterého to bohužel skončilo bez medaile. Ondráš, který závodil ve stejné kategorii jako já se dostal až do finále, kde prohrál se stejným závodníkem z Ruska jako jsem prohrál já. Kája nastoupila mezitím co Ondráš závodil na jiném ringu kde se taky dostala až do finále, ale zápas skončil ve prospěch juniorky z Ruska. Takže po sestavách máme první medaile - dvě druhá místa.

Po klidně zvládnutých sestavách se velmi zběsile přešlo na matsugi. Hubert se ještě nestihl přenastavit ze závodního režimu na sestavy a už měl nastupovat do ringu proti svému ruskému soupeři. První zápas zvládl s přehledem, pohlídal si soupeře a po jeho zkušenostech z vybraného Mistrovství ČR hladce prochází prvním zápasem. Ve druhém zápase však narazil na zkušenějšího soupeře, a než se stihl adaptovat na jeho styl boje, byl bohužel konec a Hubert tak těsně prohrál. To mu ale stačilo na skvělé třetí místo ze sportovního boje na tomto turnaji.

Poté šla na řadu Kája, která před sebou měla dvě soupeřky ve své kategorii -58kg. Obě soupeřky na tom nebyly zdaleka tak dobře jako Kája a proto si zaslouženě odnesla zlatou medaili v této kategorii. Káju však ještě čekal exhibiční zápas s ruskou závodníci v kategorii -52kg, jelikož zde byla Ruska sama. Kaja opět předvedla své zkušenosti z mezinárodních závodů a s přehledem vyhrála svoji druhou zlatou medaili ze sportovního boje.

Následoval jsem já, měl jsem před sebou dva zápasy. V prvním z nich jsem nastoupil proti závodníkovi s červenočerným páskem a jak bylo vidět, nahrávali mi zkušenosti a tudíž jsem prošel prvním zápasem bez problémů. Druhy zápas mě čekal s Ruským reprezentantem, se kterým jsem už zápasil na letošním mistrovství Evropy v Rimini. Bylo to velmi vyrovnané, oba jsme jeli na jistotu a nikdo z nás neudělal zbytečnou chybu. Po základní části následovalo prodloužení které bylo taktéž velmi vyrovnané. Opět remíza, a šlo se na první "zlatý" bod (golden point). V této disciplíně se cítím dobře a mohl jsem to ukázat. Moje první technika bylo dlouhé yopchagi na žebra, které naštěstí prošlo pod rukou soupeře a já vyhrál. Tudíž další zlato pro Sonkal.

Mezitím co jsem se pral já, tak na svém ringu závodil i Ondráš. Velmi vyrovnaný zápas plný emocí, nervů a stresu. Bohužel se rozhodlo v poslední sekundě kdy Ondráš dostal při pádu na zem viditelné dollyo, které rozhodčí započítali a Ondra tím vypadl už v prvním kole.

Vše se uchylovalo ke konci, předaly se poslední medaile a Kája si vyzvedla pohár pro nejúspěšnější juniorku turnaje.

Odebrali jsme se na hotel, nechali jsme zde věci a hned jsem jeli do obchodního centra Vegas na večeři a prohlídku suvenýrů. Poté jsme šli zase na hotel a vyčerpáním padli do postelí a tvrdě usnuli, načež jsme se probudili až ráno na snídani. Dobře jsme se najedli a okolo půl deváté jsme opět vyrazili do Moskvy. Procházeli jsme ty samá místa jako v sobotu, akorát v denním světle. Cestou jsme se zastavili v jedné z malých ruských kaváren a Ondra nás všechny pozval na kafe. Po jedenácté hodině jsme dorazili zpátky na hotel a okolo dvanácté jsme se přesouvali na letiště kam jsme dorazili s malým předstihem pět hodin. Jelikož se nám v závěru let zpozdil o dvě a půl hodiny. Po příjezdu na letiště jsme se ještě stavili v KFC kde jsme si dali oběd a poté sledovali zajímavá a vtipná videa na YouTube a dokonce jsme rozesmáli i Vláďu. Když už přišlo po dlouhém čekání k nástupu do letadla, čekal nás dvou a půl hodinový let zpátky do Prahy kam jsme dorazili okolo deváté hodiny večer. Po půl hodině se k nám dostali zavazadla, Ondra s Vláďou nám shrnuli cele závody s poděkovali nám za dobrou reprezentaci oddílu. A my jsme byli rádi, že můžeme být součástí takto skvělého oddílu a díky Ondrovi jsme se mohli podívat až do Ruska na závody a načerpat tak mnoho zkušeností.

Gratuluji všem, kteří si odvezli cenné medaile, a ti co medaile nezískali si alespoň odvezli mnoho zkušeností ze kterých budou moct čerpat na dalších závodech.